Thursday, November 20, 2014

The "Gymrat" is Back!


Äntligen har jag fått till det, detta är min tredje vecka på gymmet! Jag känner mej jätteduktig. Jag har besämt mej för att börja soft, har gått två gånger i veckan, jag skulle nog orka mera men jag försöker börja med att göra detta till en rutin och sedan sakta sätta till 1-2 gånger per vecka. Tycker till och med det har varit riktigt jälva skönt att gå på gymmet igen. Det har inte varit tråkigt och jag har inte känns mig tvungen att gå till gymmet, men kanske man inte kan säga så mycket förrän man hållt på lite längre. Men för tillfället är jag riktigt nöjd med min prestation.

English Translation: I'm back at the gym, I've started by going twice a week, I don't want to push it too hard in the beginning. I need to get some routines before adding frequency. I'm hoping I would "be able" to go 3-4 times per week in the future. At the moment I'm pleased with 2 times a week, but to get some results I need to go a bit more often. I've actually enjoyed going, it feels really good to get some pump in them muscles again!

Rutin för tillfället!

Onsdag / Wednesday

Legday! 

4 x 8 Squats (smith machine) // 4 x 8 Sumo Squats
4 x 8 Walking lunges 
4 x 8 Hip Thrusters
4 x 8 Leg Press
4 x 8 Leg Curl
4 x 8 Leg Extension

Abs - Väljer en rutin från en Abs app (I do a random routine from a phone app)
Back - Fokus på både örvre och nedre ryggen (focus on upper & lower back)

Lördag, armdag men mitt program är ännu lite hakusessa så det får jag ta och dela en annan gång.
Saturday, arms, but my program is still under construction so I'll share that when it's ready. 

Resten av dagarna, försöker gå längre och längre länkar med Bamse, mest blir det nog powerwalks, jag har inte kommit över mitt springhat och har nog sakta men säkert börjat acceptera att jag inte kommer att göra det heller.
The rest of the days I try to make my walks with Bamse more effective, we are still just going on powerwalks but I think it should be enough, I still don't like running and I am starting to accept I never will like it......





No comments:

Post a Comment