Sunday, November 2, 2014

Boat - Trip @Kroatien

Tillbaka till Kroatien, detta blir min sista text om den här resan till Kroatien, eftersom jag har gått igenom alla "höjdpunkter" på resan, fast egentligen var ju varje dag så JÄVLA bra! Men skall kanske inte bombadera er med tusentals bilder från resan ;)

Vi träffade en guide på vår strand en dag, han var jättetrevlig och han erbjöd oss ett par olika resealternativ vi kunde göra med båt, vi bestämde oss för att hyra en egen båt åt vår gruppp som vi cruisade runt i skärgården med. Vi besökte ön Brac! Vi var jävligt sugna på att se Hvar men båten vi hyrde var för långsam för att åka enda dit på en dag, så vi skulle ha måsta åka med en massa andra och det ville vi inte.

Här kommer ett bild ryss från boat trippen!

Split !
Båten vi hyrde!
Middag på båten! Super gott 


Boat tripen kostade 50€ / person, vi besökte två olika byar på Brac, hade tid att gå omkring och undersöka på båda ställen, vi fick middag på båten och till middagen hörde vin! Vår guide hämtade också något hemlagat vin/likör som var jättesmarrigt! Vi fick ha egna drickor på båten också.

På hemvägen stannade vi ute på havet och hoppade i vattnet! Jag t.o.m vågade mig på fram & bakåt volt ! Riktigt stolt över mig själv ;) Nedanför ser ni när jag hoppade bomb :D Jag hade ett blåmärke på skinkan nästa dag !


No comments:

Post a Comment