Sunday, November 30, 2014

Sunday from Heaven!


I dag har det varit en jäkla fin Söndag! Jag vaknade klockan 9, pigg och kry, hoppade upp, förde ut Bamse och sen var det bara att börja fixa mig inför dagens program. Det var ganska lätt att välja kläder eftersom jag har ganska mycket nytt att välja mellan. Igår köpte jag en ny rock och ett par nya stövlar, tidigare denna månad köpte jag nya byxor och toppar, tröjor etc. 

Today it's been a mighty good Sunday, I woke up at 9 am, went for a walk with Bamse and started getting ready for the day. It's been quite easy lately since I have a lot of new stuff, and yesterday I bought a new jacket and new pair of shoes! I have also gotten two pair of jeans, some tops and sweaters so it's quite easy to get dressed now a days :)

Rock / Jacket - Cubus
Jeans - Gina Tricot
Shoes - City Market :D 
Top - H&M 
Tröja / Sweater - Cubus
Väska / Bag - H&M  


På dagens agenda - Brunch @Fazer i Helsingfors, min första brunch ever och jag blev verkligen inte besviken. Allt var så gott, det fanns en massa att välja på. och jag åt så jag nästan sprack, nu just är klockan 21:00 och jag är ännu också mätt. Jag tänker definitivt gå på brunch igen, I like. 

Fazers brunch får 10/10 då jag inte har något att jämföra med, men det skall nog vara något riktigt bra för att slå denna brunch. 

On today's agenda - Brunch @Fazer in Helsinki, my first brunch ever and I was not disappointed. Everything was so good, and there was plenty of different stuff. I ate so much I almost popped. It's now 9 pm and I'm still full. 
Brunch @Fazer 10/10 point from me, even though I don't have much to compare with but I know it will take quite a lot to beat this one. I'm 100% sure I will go for brunch again. 

Bästa brunch sällskapet / The best company! 

 Efter brunchen hoppade jag på metron hemåt, åkte via Itis och köpte jullampor till julgranen, och nu är julgranen äntligen uppe här hemma, det är så otroligt mysigt med gran! Hemmet kommer kännas så trist när det är dags att ta ner all härlighet, tur är det långt dit ännu. Nedan en liten sneakpeak på granen, skulle kunna ta lite bilder på hemmet vårt snart. har några dekorationer att fixa ännu före jag tar bilder.

After the brunch I took the metro home, I stopped in Itis and got some christmas lights and now the Christmas tree is up, it's so cozy. Below a small sneak peak of our tree, I'll take some more pictures soon but I still have some decorating to do.



No comments:

Post a Comment