Thursday, November 13, 2014

Flunssig, Igen!

Så tråkigt, jag har blivit flunssig igen, jag stack från jobbet lite tidigare idag, i hopp om att lite vila skulle få mig att må bättre, men måste tyvärr säga att jag känner mig ännu värre at the moment. Flunssa suger verkligen, dessutom så hade jag flunssa redan, tycker inte det är rättvist att jag skall behöva ha det på nytt. Det som gör detta ännu tråkigare är att vi har julfest på jobbet imorgon, jag har varit med och ordnat och planerat och skulle verkligen villa vara på plats imorgon, blir riktigt sur om jag måste ligga hemma och snörvla imorgon............... Försöker hålla mig positiv och plockade fram klänningen jag har planerat ha på mig imorgon, hoppas det hjälper.

English Translation: I left work a bit early today since it felt like I eas getting the flu again, and unfortunately I was right, At the moment I'm at home sneezing and freezing. Hopefully I'll feel better tomorrow morning, since we are having our Christmas party at work tomorrow and I've been organizing and planning the event so it would really Suck to have to stay at home... Trying to stay positive so I took out the dress I'm planning to wear tomorrow.


Jag har några ljus och brinna här hemma som bäst, min plan var att gräva fram julljusen idag, men men flunssan kom och förstörde min plan, men under veckoslutet skall det hända, min plan är att handla lite nya juldekorationer, och jag skall också göra några egna, har en massa bra ideér! Frida den julhatande sura typen, har förvandlats till Frida julälskaren !

English Translation: I'm burning some candles at home, I was planning on taking out the Christmas lights today, but well the flu stopped me from doing that. I will get it done on the weekend even if it kills me, I also have to get to the shops and purchase some new stuff, and I'm also planning to make some decorations myself. I have officially gone from Frida the Christmas hating girl to Frida the Christmas lover! 



Gårdagens kvälls bit var riktigt delikat, tur har jag inte fler rågknappar för jag skulle lätt kunna äta mig fet på dom, hehe! På mina rågknappar satt jag Avocado, gurk skivor och mozzarella ost + lite aromat salt. Smarrigt!

English Translation: Yesterday's evening snack, some small rye buttons with avocado, cucumber slices, mozzarella cheese and some salt for flavor. Super tasty.


Avslutar denna text med en bild på vårt söta odjur, han är så gullig att mitt hjärta smälter.

English Translation: Let's finnish this random post with a picture of our cute monster, my heart melts when I look at him. 
Ps. I'm trying to add English translations to every text, I'll also translate my older posts but it won't happen over night.

No comments:

Post a Comment