Thursday, May 1, 2014

Årets första grillfest

På lördag kväll hade vi grillfest hos Mamma & Pappa. Min bror hade köpt en massa gott kött : nöt, gris och lamm - alla tre smakade alldeles otroligt gott, till och med jag som vanligtvis inte äter kött tyckte att både nötköttet och lammköttet var alldeles gudomligt! Diana fixa en smaskig sallad och pesto-tomat blandning och Mamma stod för nypotatisen! Jag i min tur fixade efterrätten - Banoffee pie, lägger upp receptet i ett eget inlägg.


Kvällen var jättelyckad och väntar redan på nästa grillfest! Finns väl inget bättre än att äta och dricka gott i bra sällskap! På söndagen var vi alla lite slitna, så därför var det lite extra skönt att sitta ute i solen och chilla! Det var så varmt och härligt på terassen. Det var så varmt att Bamse var på gränsen att få värmeslag, fick föra honom i duschen lite illa kvickt då han flåsa som en tok efter att ha lekt med frisbeen på gården.

Ps. Kolla mina kläder på bilden - jag glömde ju att packa då vi stack iväg till Mamma och Pappa på lördag, så shortsen är Markos gamla, shortan är Mammas gamla men stövlarna är mina!


Senare på Söndag fick vid söndags-mat hos Markos föräldrar, tortillas och plättar! Vi fixa även på bilen och planera lite inför resan till Ruka, vi är i Ruka för tillfället (inlägget är tidsinställt).

Söndagen var alltså också riktigt bra!








No comments:

Post a Comment