Wednesday, May 7, 2014

#Wappulounas 2014


Vappen firade jag i Ruka, där den skall firas enligt våra traditioner - ett år lämna vi emellan men jag tror nog defintivt det var sista året på länge som vi lämnar emellan! Vi hade ett perfekt väder hela vappen - solen sken och det var varmt för det mesta, man var omringad av en massa glada (& fulla) människor och stämningen var i allmänhet ganska hög hur du än vred och vände på dig!


Det var så roligt att snowboarda efter ett par års paus att jag var riktigt butter då det var dags att lämna backarna sista gången på lördagen! Nästa år är det nog Alperna som kallar!



På Onsdag morgon startade vi mot Ruka, lite över 8 slapp vi iväg, vägen dit gick riktigt bra, paussa nu och då men vi var framme i god tid. Vi stannade bl.a vid Hiljainen kansa, första gången jag stannar där, passade på att knäppa några bilder förstås.



 På onsdag kväll blev det lite fest, förfest hos oss och efter fest i Piste! Från den festen finns det väl någon bild på Facebook kanske, men dom får stanna där ;) Man fick en lei när man kom in, förstås tvingade jag Bamse att pröva den.



Torsdag morgon var ju lite trög på grund av onsdagen men när vi väl kom till backen var det full fart på oss - höh höh, nästan i alla fall! Torsdag, Fredag och Lördag kvällarna var lite lugnare, vi satsa mera på tiden i backen än drickande det här året! Här kommer lite bilder från årets bravader!







No comments:

Post a Comment