Thursday, May 29, 2014

Mallorca - Port de Pollenca

Hit hamnade vi i förbi farten, vi var på väg hem från Port d'Alcudia och bestämde oss för att cruisa runt lite med bilen, vi bestämde oss för att stanna i Port de Pollenca då det såg  så mysigt ut.



Stränder: Fina små stränder, supermysiga, blåsten påverkade inte det minsta då Pollenca låg i en vik. Solstolarna en aning dyrare än på dom andra ställena.



Restauranger: Alla såg fina ut, tror att konkurransen var ganska hög = kvaliteten på maten hög. Vi åt på ett kedje ställe, Dakota Steak house, vi fick jättefina portioner. Marko var alldeles i extas av sin portion, en t-bone steak ca. 750g. Jag åt fisk med potatis och spenat, tyvärr var potatisen och spenaten alldeles för saltig för mig annars skulle portionen ha varit väldigt god.


Efterrätt - Ben & Jerry's förstås, men tyvärr var dom nya smakerna jag testade inte så goda som jag hoppades, Strawberry Cheesecake & Half Baked är och förblir mina favoriter! 




No comments:

Post a Comment