Thursday, May 22, 2014

Mallorca - S'illot

I S'illot hade vi vårt hotell, det var alltså vår bas under resan, naturen är vacker, stället är rent i alla fall så här i början av säsongen men S'illot är en aningen föråldrat, allt var ganska slitet, restaurangerna var direkt från 90-talet menyerna likaså, vi kände kanske att vi var lite för unga för stället.



Hotell, Arcos Playa Apartments, herremin jävel hit skall ingen åka. Vi är inte dom som är kräsna med hotell men detta var nog ett botten napp. Vi ville ha ett kök i vårt rum därför valde vi apartment hotell, men köket vi fick var så slitet och snuskigt att det gick inte att laga mat där. Det var synd eftersom vi gärna skulle ha kockat själva.
I fall man som vi har ett apartment hotell, rekommenderar jag att undvika alla Spar / små Supermarkets som finns överallt, maten är dyr och urvalet är dåligt! Färskt bröd brukar det finnas vilket är ett plus. Bästa råvarona hittade vi på en stor supermarket Mercadona, köpte bl.a 1,2 kg jordgubbar för 1,9€!



Stränderna i sig var fina, vattnet var turkost och klart och sanden var väldigt ren. I slutet av ena stranden fanns det en liten ranch, hästarna gick alltså löst omkring nära stranden, pluspoäng för det. Jag kan inte utrycka mig om det blåser året runt, men i Maj månad så var blåsten lite för mycket för mig. Vi sökte febrilt efter platser dit blåsten inte kändes, vilket vi nog lyckades bra med.



Restaurangerna var inget att hänga i julgranen, alla hade samma slitna meny, med en salig blandning av all världens mat. En sak som också kan göra mig så förbannad är frasen "we have german food // english breakfast // och andra liknande", jag förstår inte vem som kommer utomlands för att äta det dom kan äta hemma. Bästa maten vi fick var på en kina restaurang, 4 fogones* och Toni's bar*, alla andra ställen var riktigt dåliga.



Shopping möjligheter finns det nog troligen i S'illot men jag köpte bara en massa turist saker, jag har inte tålamod att gå och shoppa när jag är på semester!







No comments:

Post a Comment