Monday, May 26, 2014

Mallorca - Port d'Alcudia

Port d'Alcudia var definitivt ett av våra favoritställen, platsen var städig, modern och livligare än S'illot. Vi hade en hel del problem då vi skulle checka in till vårt hotell men det var ett självorsakat problem, så inga poäng drogs av där.



Hotell: Vi bodde på BQ, Delfin Azul, vi betalade 60€/natt vilket jag tycker var ett rimligt bris då det ingick morgon mål och middag. Hotellets aula, bar, buffee och reception var alldeles suveränt fina - gav ett väldigt lyxigt intryck. Rummen var ganska vanliga men riktigt hemtrevliga, lite kalla. Morgonmålet och middagen får höga poäng av mig, det fanns en massa gott, jag var i alla fall väldigt mätt och belåten då jag gick därifrån. Hotellets personal var också väldigt vänliga och snabba att servera. 



Stränder: Riktigt fina, vindstilla och mysiga stränder, enda minuset här var vessorna, det är ju ett plus i boken att en strand har allmänna toaletter men dom var så smutsiga och äckliga att man tänkte ju nästan spy när man kom in. Det fanns en massa butiker och barer vid stranden, så det var nära till lunchställen och pausdryck. 



Restauranger: Nomms, vi fick verkligen god mat här, jag åt bl.a Tapas och det var en riktig smakupplevelse, Marko i sin tur åt lokal kalv med potatis & ris. I Port d'Alcudia drack jag även godaste sangrian och mojiton. Kommer tyvärr inte ihåg namnen på restaurangerna, jag bara njöt av det goda. 




Shopping: Ingen aning, satt absolut noll tid på shopping.


No comments:

Post a Comment