Friday, May 9, 2014

Bamse i hundparken

Hundparken - Ett av Bamses favoritställen, han skriker av glädje redan på vägen dit! Jag går alltid nu och då till hundparken med Bamse, det är så roligt att se honom skutta omkring.


Bamse kommer för det mesta bra överens med andra hundar, än så länge har jag inte mött någon som Bamse inte skulle tåla. Vissa hundar har fått lite skällor av Bamse - om det finns orsak att skälla brukar jag låta honom sköta det (om hans tålamod håller). I fall Bamse är elak mot någon hund utan orsak så går jag emellan, min Bamse skall vara snäll mot alla - han får inte mobba någon! Det har hänt att Bamse försökt gå på någon mindre / svagare och det går inte jag med på, där sätter jag stopp. 




Hundparker kan vara lite jobbiga ibland då det finns dom som verkligen inte vet hur man skall bete sig där. Vissa har ingen kontroll över sina hundar, andra lyfter upp hundarna i famnen om det blir "bråk", vissa förstår sig inte på hundbetende över huvudtaget,  det finns oändligt många exempel... Men endå går jag gärna dit för Bamses skull :) är där någon som är otroligt simpel så är det bara att gå hem igen.
Den här gången var vi ensamma i parken - vilket var riktigt roligt och ganska skönt! Jag kastade käpp åt Bamse och försökte få honom att fastna på bild, det är inte så lätt, han springer omkring som ett skitigt streck.


No comments:

Post a Comment