Monday, October 20, 2014

Himos get away!

På lördagen kl. 7:50 bar det iväg, vi hade bestämst oss för att starta tidigt så vi skulle ha så mycket tid som möjligt på plats. 



Lite före 11 var vi i Jämsä, vi bestämde oss för att stanna där på lunch, Rosso blev valet och fan vad gott det var! Jag åt en pizza, den var verkligen god, jag böt ut tomatsåsen man alltid har på bottnet till Bearnaise sås, verkligen konstigt men riktigt gott. Bytet skulle inte ha fallit mig in i vanliga fall, men jag har sett på en massa bloggar att det äts pizza med bearnaise sås så jag ville också testa, men min tanke var att såsen skulle komma ovanpå pizzan så som smetanan vanligtvis gör, men det är ju bra att testa något nytt ibland. Efter lunch bestämde vi oss för att ringa stugägaren och fråga i fall stugan är ledig redan, och det var den, så vi åkte snabbt via butiken handlade det sista och styrde kosan mot stugan. Vi använde min telefon som gps den sista biten och det var verkligen en dålig ide... Vägen som skulle varit 5 km förvandlades till 25 km typ... heh 



Runt 13 tiden var vi äntligen framme vid stugan, och roligt nog var stugan vi reserverat samma som jag och Diana besökt mååånga gånger tidigare som små, stugan såg prick likadan ut, men det gjorde ingenting, det var jättemysigt! Vi tömde bilen packade en ryggsäck och körde iväg till Länsi-Himos, där gick vi omkring i backarna en god stund, jag gillar att gå omkring i naturen! 


Efter att vi traskat omkring i backarna en stund bestämde vi oss för att åka till Himos Areenan och kolla hurudant program där var, Diana & Max hade sett att där skulle vara häppening, men det var helt tydligt menat för en yngre publik så vi skippade det.. Ett kort besök till trollskogen gjorde vi men tyvärr blev vi utkastade ditifrån... man måste tydligen betala för att besöka stället :D 


Resten av kvällen gick åt till att äta, äta och äta! Plus några drinkar och bastubad! Verkligen lyckad resa, hoppeligen får vi till det att åka iväg ett veckoslut på vintern, så skulle vi inte behöva gå i backarna ;) 

Lite matbilder tog jag också, men jag var tyvärr så snål och hungrig att huvudrätten och efterrätten inte slapp på bild! Hihih - GrisFrida här Hej ♥


Summa Sumarum : En härlig Lördag & Söndag, more of these please! 


No comments:

Post a Comment