Thursday, October 16, 2014

Älskade Höst!

Idag har jag kollat Paradise Hotel, Paradise Studio och varit ut och gå, det sist nämnda var nog det bästa jag fick till stånd idag.


Det har varit en jobbg dag, allt har kännts lite tugnt och trögt. Hela veckan har i och för sig varit ganska tung, på tisdagen hade jag en viktig presentation på jobbet och det sög verkligen musten ur mig. Jag är inte den som tycker om att stå i centrum i såna här fall så det kräver verkligen en hel del utav mig. Ett par sömnlösa nätter före presentationen och det blir riktigt tugnt. Jag klarade i alla fall av det och fick beröm för min prestation så man kan väl pusta ut nu, bara fem veckor kvar till nästa prövning... Jag verkligen avundas människor som kan presentera saker naturligt och självsäkert, utan att känna osäkerhet. Jag kan nästan slå vad om att folk tror att jag inte har något emot att stå där framme och berätta ( speciellt nu då jag inte skakar som ett asplöv vid varje presentation mer ), men fan det är jobbigt. Det är riktigt förbannat jobbigt, men jag vill endå göra det, för jag vill inte gå miste om någon chans på grund av att jag är en mes.


Till lite roligare saker, på veckoslutet åker vi iväg på en liten get-away med Diana & Max, det ser jag verkligen framemot, vi kommer ha det så super roligt! Det får regna och åska och hända vad som helst men skönt skall det bli att komma iväg till en dag & natt. Skall försöka ta lite bilder också så kan jag visa vart vi varit nästa vecka!


Detta höstväder alltså, varför måste det ta slut, jag tycker det är så mysigt att gå på länk, naturen är färgrann, skulle kunna stanna och fota typ varje träd jag ser ! Bamse tycker inte riktigt lika mycket om mitt fotointresse, och nuförtiden protesterar han mot min kamera & min telefon, alltid om han märker att nu skall hon fota så svänger han ryggen till, eller sätter sig med ena sidan mot mig! Hoppas han slutar protestera snart för jag tycker ju om att fota honom. Naturbilderna i inlägget fota jag i dag på länken, hade bara telefonen med mig synd nog. Det är roligt att tänka att vi har bott snart två år i Södis och ännu också hittar jag nya stigar att gå längs på länken, men det är bara roligt. Jag trivs verkligen i Södis, enda som fattas är att vår två borde bytas ut till ett egnahems hus med en stor gård!

Men nu är det dags för mig att hoppa i duschen och sen i säng! Vi hörs en annan dag igen.


No comments:

Post a Comment