Thursday, June 12, 2014

Kesäfiiwis!


Nu, Precis NU, skulle jag villa åka iväg igen, jag är så trött på rutiner, på sitt sätt älskar jag rutiner, men på samma gång finns det inget jag skulle villa mer än bara sticka iväg och leva luffar livet. Föstås skulle inget luffar liv betyda något utan Marko & Bamse, så dom skulle ju också måsta komma med ;) Kanske vi någon dag slipper iväg på ett litet äventyr tillsammans, eller jag är nog ganska säker på det, men när det blir aktuellt får man se.

Tror luffar livs tankarna slog mig just i dag för att jag har suttit hemma i två dagar och jobbat på en bokföringsuppgift, tänk så mycket stress ett litet fel kan orsaka, men jag är ganska säker på att jag lämna in en felfri uppgift, jag vill verkligen ha fulla poäng från uppgiften, motivationen fungerna ganska så annorlunda för mig nu i vuxenålder, förut gjorde jag mer som jag ville, nu gör jag det som förväntas av mig. Livet skulle nog ha varit väldigt stressigt om jag skulle ha haft sådan här press som ung... Jag har alltid velat vara bra, men inte så bra att det skulle gå till överdrift, om man kan säga så. På så sätt har inte stressen riktigt fått grepp om mig, men nu vill jag vara felfri och fan vilken stress det orsakar, nästan så jag inte vågar lämna in min uppgift då jag är rädd att den inte är 100% rätt.

Men jaa, lite torsdags funderingar här, blandat med en massa sköna semester bilder där enda stressfaktorn var blåsten..




Jag älskar TURKOST genomskinligt vatten, det är så fint och så vill jag att det ska se ut där jag är på semester, och vad jag har hört så bjuder Kroatien också på turkost vatten! Ljuvligt!

Imorgon är det fredag, veckoslutet är fullbokat, och jag är nu redan som en zombie, har sovit ca. 5-6h per natt, stressat med jobb,skoluppgifter och hemma sysslor. Anar att jag inte kommer sova så mycket på veckoslutet heller, men det gör nog ingenting för man orkar alltid ha det roligt, får samla krafter på söndagen. Man ska njuta av livet till det fulla så länge man orkar!

En annan sak som är värt att nämna, jag har börjat gå på länk igen, och det har varit helt skönt, första länken var horribel men nu löper det igen, och jag tror det är dags att förlänga länken med någon kilometer snart. Bamse är ju också väldigt nöjd att jag återupplivat min hobby ;)

Ännu en sak, sommarfiilisen är på topp här, det är bara SÅ skönt med ljusa morgnar och ljusa kvällar, grönt överallt och det bästa av allt är ju när man märker hur glada alla är, det är inte bara jag som blivit påverkad av ljuset och värmen. Jag tänker igen en gång göra denna sommar till världens bästa sommar, samma motto varje år, och det känns som den bara blir bättre år för år. Kanske det är sant att man är lyckligare på sina äldre dar?



No comments:

Post a Comment