Tuesday, June 10, 2014

En natt på Furu!

Första natten spenderad på Furu, efter Lördagens båttävlingar bar det av till Furu, vi åkte alltså med Markos föräldrar (som äger båten), Markos syster och hennes pojkvän var också med, och hundarna förstås! Så skönt ute på skären, I like. Vi funderar för blind kära livet med Marko, vill vi bli karavanare, båtägare eller mökkihöperön, alldeles omöjligt att bestämma.

Men i alla fall, älskar att vara på skären, en massa trevligt sällskap och en massa natur!



På söndag morgon hade vi en hel svanfamilj på besök, dom simmade omkring helt brevid stranden, jag tror jag knäppte ca. 150 bilder på familjen. Jag såg faktiskt en hel del svanar på veckoslutet, de är nog mäktiga djur. Önskar så att jag någon dag får på bild när en svan landar / flyger iväg, det är en sån jävla show. Tycker även det är ganska imponerande hur de lever som ett par tills döden skiljer dem åt. 



På söndagen var vi också med om något lite jobbigt, Bamse tänkte bli maletkött. Jag blev inte så rädd då det hände, men efteråt har jag haft sådan ångest över situationen, Tänk om det skulle ha hänt något åt vår lilla bebbe.. Hela situationen gick så snabbt att jag hann inte riktigt med, tur tog allt slut innan man hade förstått att det började. Bamse klara sig också oskadd. Jag blir riktigt ledsen när jag tänker på hela situationen, men hoppeligen lärde jag mig av det här och kan se till att ingenting liknande händer pånytt. Måste komma ihåg att främmande hundar och främmande ägaren skall alltid mötas med försiktighet, från bådas sida, om inte så behöver man inte hälsa alls. Kan inte säga att den ena parten var bättre än den andra, men dessa situationer går att undvika, så länge man själv är på alerten och har situationen under kontroll.




No comments:

Post a Comment