Friday, June 20, 2014

Hårprodukter ♥

Mina hår rutiner är inget att hänga i julgranen men jag förösker bli bättre, och trots att jag inte är så petnoga med att smörja in det och pyssla med det så satsar jag nog mer än gärna på mina hårprodukter.


Har ganska nyligen kapat av ca. 10 cm av mitt hår, så som bäst har jag en lång bob, jag trivs riktigt bra i den men mitt mål är nog ett långt friskt svall! I fortsättningen går jag och klipper mitt hår med jämna mellanrum, har äntligen hittat en frissa jag gillar, jag var där första gången då jag kapade av 10 cm, andra gången den här veckan pch nästa gång går jag i September. Jag bokar efter varje klippning en ny tid, för att unvika för långa mellanrum mellan klippningarna. Jag var nära att avboka min förra tid då jag tyckte att mitt hår inte var i behov av klippning än, tur avbokade jag inte! 


Four Reasons Shampoo, har använt mig av dessa produkter redan i en längre tid, tycker dom är prisvärdiga och kvaliten är bra, de doftar även jättegott! 

Deep Cleanse, verkligen effektivt - alla borde äga ett djuprengörande shampoo, speciellt om man använder en massa hårspray och andra geggiga produkter. Använder detta ca. 1 gång i månaden. 

Color, köpte det här shampot när jag hade brunt hår men den här blev aldrig någon favorit, tycker ärligt sagt att det är ganska dåligt. 

Silver, alla blondiner måste ha ett silver shampo! Så slipper man gå omkring med kisigult hår!  Fungerar bra, tror detta är min tredje burk, borde kanske byta märke snart bara för omväxlingens skull. 


RedKen Extreme, min absoluta favorit serie! Skall sakta men säkert fylla skåpen med Redken produkter. Beställde den här produkthögen från Lookfantastic, produkterna kom utan problem, räckte inte länge och på köpet fick jag ett balsam som syns senare i min produkt visning. Jag tycker verkligen dessa produkter har gjort skillnad och kommer nog att tömma dessa burkar! Köpte hem dom då jag återgick till att vara blondin ( att färga håret från brunt till blont tär så mycket på håret, att extrema medel behövdes!), jag är och förblir blondin för resten av livet nu, brunt hår passar inte mig. 


Balsam x 3, ett fuktgivande, ett förfärgat hår och ett som tonar och reparerar håret! Alla tre är riktigt bra, silver masken är Stark, alltså den fungerar verkligen, igen ett måste för blondiner! 


 Leave-in produkter, Four Reasons leave-in balsam, Hårolja och ett dåligt värmeskydd! Balsamet är ok - men jag tycker det skulle få dofta smarrigare därför är det inte riktigt favoriten. Håroljan gillar jag, Men Moroccan oil är bättre. Har testat den också, men priset är så saftigt att jag övergick till den här - Mythic Oil, som nog också är bra!


Tangle Teezer, the greatest shit ever! Alla behöver en tangle teezer, snäll mot håret och snygg! Invisibobbles skall alla som är tvugna att ha håret upp dagligen ex. pga jobbet undersöka, så mycket skonsammare för håret än en vanlig hårsnodd!




No comments:

Post a Comment