Monday, February 17, 2014

Wannabe-Pizza

Jag har varit förskräckligt måndagstrött idag. Måndagströtthet går för mig hand i hand med hunger, på jobbet åt jag mina gurkbitar med sur min, men direkt efter lunchen satt jag igång och fundera vad jag skall fixa ihop när jag kommer hem. Jag följer för tillfället en lågkolhydrats diet, enligt min bästa förmåga.... Jag är ett socker monster och kommer väl alltid att vara det - så varje chans jag får att bryta den här dieten tar jag - i dagens läge finns det inget jobbigare för mig än att säga nej till något sött!

I alla fall, jag satt och fundera på vad jag skulle kunna fixa, som skulle vara gott och matigt. Bestämde mig för att testa på LCHF-pizza, en wannabe-pizza. Ingen i världen kan påstå att det här skulle smaka som pizza, men gott var det!



Ingredienser för en Wannabe-Pizza för 1:

♥ 2 Ägg
♥ 1,5 - 2 dl Riven Ost



Pålägg:

♥ Whatever u like ;)
Jag fyllde min "pizza" med, kebab kött, stekt och rå lök, ost och ruccola!





No comments:

Post a Comment