Tuesday, February 4, 2014

If you can dream it, you can do it.

Jag har redan en längre tid villa ta upp bloggandet igen, men för någon orsak har det varit så jättesvårt att börja om + att alla mina gamla inlägg bara kändes så fel. Så nu har jag tagit beslutet att radera alla gamla inlägg - på så vis spökar dom inte här och kan inte störa eller stoppa mig från att blogga.

Orsakerna varför jag vill blogga är många
♥ Jag älskar att fotografera - Bloggen är ett utmärkt tillfälle för detta
♥ Bamse, han växer och förändras och lär sig nytt och det vill jag verkligen skriva om
♥ Vårt hem, ett projekt som ständigt utvecklas och som jag mer än gärna dokumenterar
♥ Speciella tillfällen 
♥ Personligen älskar jag att läsa bloggar, jag inspireras av dem och jag beundrar även bloggare som verkligen sköter sin blogg proffesionellt; Skriver bra texter, svarar på kommentarer och framförallt det visuella bloggen medför
♥ För tillfället trivs jag i min livssituation och med mig själv

Jag har försökt att fundera vad jag vill blogga om, ovan ser ni några ämnen som jag kommer behandla i bloggen. Jag vet i alla fall att mode och trender kommer var en sidosak i min blogg, jag är inte trendig och har en stil som lätt sjunker in i massan - inte något jag kommer att ändra på heller, jag trivs stilmässigt in i den gråa massan och har inget behov av att sticka ut med en vågad stil. Men egentligen tycker jag inte att bloggens ämne behöver definieras på förhand, jag tänker pröva och se i fall bloggandet kommer igång på nytt, men om det inte skulle göra det är det inget jag tänker grubbla över, i så fall stänger jag ner bloggen och fortsätter med det jag hittills gjort - läser bloggar.

English translation: I've decided to start blogging again, for some reason it has been hard tto start over, mostly because all of my old posts just felt so wrong. I decided to delete them even though I was a bit sure I felt that would be the only way for me to start fresh. The reasons I've decided to start blogging again are many, but some of the reasons are, photography - I want to develop and get better at it. My dog - it's nice to document his growth and  his life over all. Our home - our first own home, it's nice to have a post here and there about it. Overall blogging is a great way to document the big things in life. 

Vem är jag?





♥ Frida, 26 år
♥ Jobbar på ett internationellt företags finansavdelning
♥ Hundägare och hundfanatiker!
♥ Positiv och utåtriktad som person, men stundvis blyg och introvert!
♥ Lever sedan fyra år tillbaka i ett förhållande
♥ Lägenhetsägare och egnahemshus dagdrömmare!
♥ Fotografering ligger nära hjärtat
Tankspridd - ibland börjar jag en mening mitt i, uttrycker mig väligt otydligt, jag glömmer saker konstant


Rubriken är ett Walt Disney citat - jag tycker det passar utmärkt i det här tillfälle, för att påminna mig och andra om att drömmar kan bli sanna. Att blogga är inte kanske min största dröm men det är något jag vill göra - för min skull.  För min skull måste jag också försöka!

English Translation: Who am I - Frida 26 year old, working at an international company's finance dep, dog owner and dog lover, positive and extrovert most of the time, but sometimes I can be introvert and shy too, depending on the situation. In a relationship, almost 5 years now, loving every second of it. Photography is one of my dearest (and most expensive) hobbies. 
Blogging might not be my biggest passion in life but it is something I want to do.



"It is hard to fail, but it is worse never to have tried to succeed."
T. Roosevelt






No comments:

Post a Comment