Saturday, April 18, 2015

Isglass a'la Frida

Jag är för tillfället på diet, så för att lugna mitt sug på något sött så mixade jag ihop lite frukter ! Jag tänkte dela med mig receptet för de här är verkligen goda, enkla att fixa och kalorisnåla, 

Isglass a'la Frida 


Ingredienser

0,5 Vattenmelon
3 Päron
2 Kiwin
0,5 dl God morgon, Jordgubbs saft

Skala päron & kiwi, hugg vattenmelonen i tu och skiva den, och ta bort kanterna. 
Lägg allt i en skål och använd en stav mixer & mixa i hop allt // Använd mixer.
Jag tycker att det behövs inte mixas helt slätt, men där bestämmer var och en själv.

Jag hade mina i frysen övernatten, så det blev en glass till morgonmål! 

Alternativt kan man också dricka röran direkt, och skulle man mixa i lite is skulle det ju vara som en slushee. Jag hade bara fem glass strutar (köpte mina från ikea), så röran som blev över drack vi upp med Marko, slurps
Ps. I fall du inte har köpta glass strutar kan du lägga saften i plastmuggar med nån sticka / sked i. 

No comments:

Post a Comment