Monday, August 25, 2014

Kräftis

På lördagen var det ådags för årets första kräftis, och det var så GOTT! Namm, skulle ha luat att köpa hem ett paket till och bara mumsa mer av dom, finns det något bättre än kräftor ? Don't think so.....

Tur så har vi ännu en kräftskiva på schemat, och kanske jag och Marko kan ordna en på tumis också, och om inte Marko vill vara med, kan jag kanske ha en egen ;P Så mycket älskar jag kräftor.

Här kommer några bilder från lördagen, kameran satt för det mesta i Dianas & Max skåp men några bilder hann jag ta.


Här kommer en bild på min efterrätt, plockade ett recept från Kinuskikissas sida, och jag var faktiskt ganska bombsäker att detta skulle bli den bästa kakan ever, men det var bara TOO much, till och med för mig. Kakan skulle kanske ha fungerat tillsammans med lite vaniljglass men ensam så gick det inte. Synd. Det positiva i alla fall är att cookie dough "degen" som hörde till kakan är gudomligt god, den skall definitivt användas i något annat recept.

Kinuskikissa - Cookie dough kaka, i fall du är sugen på något riktigt sött! Jag skulle gärna ha ätit bara det mittersta laget, kexdegen ♥


No comments:

Post a Comment