Sunday, July 6, 2014

Kitö-loppet!


Kitö loppet, en av mina favorit sommar happenings! Tur så slapp vi med i år igen. Vi åkte ut till tävlings platsen med pråmen, en av mina favorit "båtar", den åker i passlig fart, är stabil och rymlig, me likey! Väl på plats fylldes pråmen hela tiden med mer och mer människor och som ni ser på bilden ovan så är det värsta gänget samlat på den! Vädret var alldeles underbart, solen sken från en blå himmel hela dagen! Tävlingarna har oftast en ganska stor publik, det samlas en massa båtar runt banan. Här kommer lite fiilis bilder från pråmen och tävlingen överlag!

Söta Ellen :)
Diana & Ellen äter bulla!
Båtvakten ;)
Bröderna åker i väg och tävla!
Här ser ni mig med en paukkuliivi, det måste vi fota eftersom det är första gången jag använder en sådan! Jag var på väg och fota tävlingarna, vi åkte lite närmare banan med en mindre båt. Jag var tvungen att låna en paukkuliivi eftersom båtkusken inte accepterar traditionella flytvästar. 

Använder en paukkuliivi för första gången! 

Tävlingarna var spännande som vanligt, jag förstår inte hur någon vågar köra så där hårt :D Inte riktigt min grej, fick pröva hur det känns att åka riktigt hårt på lördagen och det enda jag kunde tänka var "SKRIK INTE", det skulle ha varit så pinsamt!


psst. Jag är så sur över att jag inte hade stora kameran med mig, för engångs skull skulle jag haft chansen att få riktigt otroligt bra bilder och då har jag inte kameran med. MURR!

Idag har jag varit och shoppat en hel massa trevligt! Skall visa bilder under veckan!

No comments:

Post a Comment