Thursday, April 24, 2014

♥Powerwalk in the sun♥

Igår var det så fint väder att jag och Diana bestämde oss för att dra iväg på en powerwalk i solen! Det var så skönt att vara ute, den här tiden på året så känner man riktigt hur kroppen suger åt sig energi från solen, man blir bara så glad av den!



Vi startade hemifrån mig  och började traska mot Molnträsk, på vägen kollade vi på en hel del hus och prata om hurudana hus vi drömmer om - jag väntar såå på den dagen det är dags att sätta igång sitt eget husbygge!



När vi nästan var framme vid Molnträsk blev det kaos - vi såg en huggorm - Diana är livrädd för ormar och storma iväg som ett skitigt skrikande sträck, jag blev också riktigt skrämd och störta efter henne så hårt jag kunde, vi sprang skrikande säkert 300m innan vi våga stanna och pusta ut. Bamse var mildt sagt förrvirrad efter vår plötsliga spurt...



Vi gick ända ner till stranden för att kolla lite hur det såg ut där, någon hade faktiskt varit där och mätt vatten temperaturen- hela 9 grader varmt var det - Bamse hoppa i utan att tveka som vanligt... :) Vi var inte på "hundsidan" av Molnträsk men jag lät honom simma ändå - kriminellt värre!
Sen var det dags att gå tillbaka hem - vi fundera ganska länge att skall vi gå skogsvägen eller vågar vi gå förbi ormen, vi bestämde oss för att gå förbi, jag ville inte gå in i skogen och riskera att se flera av dom, vi visste ju endå ungefär var den baddaren låg då vi redan sett den. Det var lite spännande att smyga sig förbi ormen, Bamse var till och med helt lugn då han märkte på oss att vi var alldeles spända.



Sunshine makes you go C-R-A-Z-Y






No comments:

Post a Comment