Tuesday, April 22, 2014

Påsk i Nagu


Denna påsk firade vi i Nagu, det var en jävla skön påsk, om jag skulle fått välja så skulle jag ha blivit dit hela veckan, synd bara att jag måste på jobb...

Jag tycker det är jälva skönt att vara ute på lande, laga god mat, dricka gott och bara njuta av att vara och ta det lugnt. Tänker definitivt åka dit igen den här sommaren, hoppeligen är Marko med på noterna, jag vet i alla fall att Bamse gärna spenderar tid där.





Hundarna stormtrivdes i Nagu, dom fick springa löst en hel del, simma och plaska i vattnet - idag morse när vi åkte iväg till jobbet märkte man nog på Bamse att han har haft "fest" hela veckoslutet, han hade absolut ingen brådska ut imorse (väldigt sällsynt) och efter morgonlänken rusa han direkt tillbaka i sängen och somna som en stock (väldigt sällsynt).








Vi laga en hel del smaskig mat i Nagu, hamburgaren, pulled pork med pita bröd, coleslaw och makaroni sallad, grilla korv och så hade vi också en hel del godis med oss, konstigt nog hann vi inte äta upp all mat, vi hade planerat göra ugnspotatis med två fyllningar men ingredienserna till det fick vi bära med oss hem igen.

Min gigantiska och super goda hamburgare!
Dagen efter pulled pork med coleslaw och makaronisallad!
På måndagen var det tyvärr nog dags att åka hemåt, fotade lite på färjan över från Nagu till fastlandet, tyvärr nog missade jag sälen som dom andra såg från bilen... hmpf! Better luck next time ;)



No comments:

Post a Comment